BLUE SCHOOL Blue School is een fysieke winkel en tevens leeromgeving in de nieuwe shopping mall in Leidschendam: Westfield Mall of the Netherlands. ROC Mondriaan en mboRijnland realiseren hier gezamenlijk de eerste mbo retail opleiding van Nederland waar studenten volledig in de praktijk worden opgeleid tot (Denim) Store Manager. Blue School biedt innovatief, hybride onderwijs dat aansluit op de (arbeids)markttransities. Samenwerking met toonaangevende ondernemingen uit de branche staat voorop, met aandacht voor het Nederlandse product, vakmanschap, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Voor meer informatie zie ook: www.blueschool.nl
De Meester Koetsier Foundation draagt bij in dit project.
LICHTING Tijdens de zomer editie van Amsterdam Fashion Week showen 14 talenten in een gezamenlijke catwalk show hun creaties. Het gaat om de 2 beste eindexamen studenten van elk van de 7 Nederlandse modeacademies.
Lichting is het kloppend hart van Amsterdam Fashion Week. Dit zijn de beste graduates van onze academies, vers van de pers. Anders gezegd: dit is de toekomst.
Tijdens de september editie van Amsterdam Fashion Week tonen de veertien beste academie ‘graduates’ van de creatieve opleidingen die Nederland rijk is, hun werk tijdens één centrale runway show. Op de gastenlijst staan vierhonderd invloedrijke industry professionals (pers, toonaangevende stylisten, influencers, buyers, creatief directeuren en eigenaars van modebedrijven uit Nederland) die reikhalzend uitkijken naar het jonge talent dat haar eerste stap zet richting haar carrière.
Lichting is een initiatief van HTNK Recruitment & Consultancy en Amsterdam Fashion Week en in 2007 in het leven geroepen om de kloof tussen enerzijds de academies (en haar alumni) en de mode-industrie te slechten. Het doel van Lichting is om veelbelovend talent een springplank te bieden richting een levensvatbare carrière. Meester Koetsier Foundation draagt als hoofdsponsor Lichting een warm hart toe.
TMO Fashion Business School Meester Koetsier Foundation ondersteunt sinds 2016 de leerlijn Ondernemerschap van TMO te Doorn. Deze nieuwe leerlijn is een real life project dat is gericht op het stimuleren van jonge veelbelovende TMO-talenten om als zelfstandig ondernemer innovatieve fashion start ups in de praktijk te kunnen realiseren. Studententeams ontwikkelen in dit project nieuwe business concepten. Het meest kansrijke concept wordt beloond met de Meester Koetsier Entrepreneur Award.